Branża turystyczna kieruje się tymi samymi zasadami, co cały sektor biznesu. Chodzi tutaj o to, aby przyciągnąć maksymalną liczbę klientów. Zarobek jest więc priorytetem. Oczywiście nie znaczy to automatycznie tego, że biura podróży nie dbają o to, aby ich oferta była atrakcyjna. W końcu konkurencja na obecnym rynku jest ogromna, więc ważne jest także to, aby marka stała się popularna. Okazją do reklamy mogą okazać się wyjazdy na przysłowiową ostatnią chwilę. Wycieczki last minute często są formą promocji handlowej. Wiele osób zastanawia się jednak, czy warto z nich tak naprawdę korzystać. Trzeba uświadomić sobie jednak to, że nie powinniśmy obawiać się o niski standard takiej propozycji. W formie biletów last minute najczęściej sprzedawane są przecież ostatnie wolne miejsca na wcześniej już zaplanowane wczasy katalogowe. Oczywiście promocyjna wycieczka może nie spełnić oczekiwań osób oczekujących wyjątkowego luksusu podczas podróży. Wszyscy, którzy chcą jednak bezpiecznie dojechać na miejsce i dobrze wypocząć z pewnością mogą zainteresować się ofertami w wersji last minute.